logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۷۲۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
گزارش موج رسا از نواقص و مشکلات پارک خانواده غرب زنجان؛

نبود امکانات حداقلی در پارک خانواده غرب زنجان/ معاون شهردار: مشکلات پارک خانواده غرب زنجان به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود+ تصاویر

نبود-امکانات-حداقلی-در-پارک-خانواده-غرب-زنجان-معاون-شهردار:-مشکلات-پارک-خانواده-غرب-زنجان-به‌صورت-ویژه-پیگیری-می‌شود+-تصاویر
پارک خانواده غرب زنجان فاقد امکانات حداقلی برای استفاده شهروندان بوده و حتی سیستم روشنایی آن نیز به دلیل عدم پرداخت بهای برق قطع شده و تاریکی فضا در کنار نبود امکانات حداقلی، شهروندان را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش موج رسا; بعد از احداث پارک بانوان در شرق شهر زنجان بنا به ضرورت و درخواست شهروندان مقرر شده بود پارک بانوان دیگری در غرب شهر برای استفاده مردم این منطقه احداث شود اما این پارک که در ابتدا پارک بانوان غرب، نام داشت در ادامه با تغییر کاربری به عنوان پارک خانواده نام گرفت و دلیل آن نیز وجود ساختمان‌های بلند در اطراف این پارک بود که قابلیت کاربری ویزه بانوان را غیرممکن می‌کرد.

پارک خانواده در غرب شهر زنجان بازگشایی شد اما متاسفانه فاقد امکانات حداقلی بوده و دارای ویژگی‌های یک پارک و فضای سبز و تفریحی برای استفاده مردم است. نبود چمن کافی، رشد و بلند شدن علف‌های هرز، باز نبودن تمام سرویس‌های بهداشتی، نبود آبخوری و شیر آب برای شست‌وشو، نبود بوفه فروش مواد غذایی و خوراکی از جمله این موارد است که عدم وجود روشنایی نیز به این نواقص افزوده است.

چند روز پیش بود که با تاریکی پارک خانواده غرب زنجان مواجه شده و علت را از نگهبان مجموعه جویا شدیم که گفت: برق این مجموعه به دلیل عدم پرداخت بهای آن قطع شده و حتی خودمان در نگهبانی نیز برق نداریم تا یک لامپ معمولی را روشن کنیم.

وی در پاسخ به باز نبودن سرویس‌های بهداشتی نیز گفت که همه سرویس‌ها باز نیستند و فقط تعدادی از آن‌ها را جهت استفاده شهروندان باز کرده‌ایم.

مشکلات موجود در پارک خانواده غرب زنجان در حالی است که این منطقه از فضای سبز عادلانه برخوردار نیست و وجود چنین مجموعه‌ای به عنوان یکی از نیازهای شهروندان به شمار می‌رود ضمن اینکه با توجه به قرار گرفتن در اواخر تیرماه، استفاده از فضاهای سبز و پارک‌ها در عمل حداکثر 3 ماه است چرا که بعد از آن با ورود به فصل پاییز هم سال تحصیلی آغاز می‌شود و هم شرایط آب و هوایی سرد می‌شود لذا به نظر می‌رسد مسئولان مربوطه باید دقت جدیت بیشتری در این رابطه داشته باشند.

 

*‌ تامین روشنایی و نصب تجهیزات در پارک‌های شهر زنجان به مرور انجام می‌شود

نبود امکانات در پارک خانواده غرب زنجان در حالی است که محمد فیلو، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان اواخر فروردین سال جاری به خبرنگار موج رسا؛ گفته بود که تامین روشنایی و نصب تجهیزات در پارک‌های شهر زنجان به مرور انجام می‌شود. (لینک خبر)

وی اظهار داشت: واحد تاسیسات مناطق چهارگانه شهرداری زنجان، فعالیت خود در این رابطه را از هفته‌های اخیر آغاز کرده‌اند و این کار به مرور انجام می‌شود.

فیلو در خصوص نصب سیستم روشنایی پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر زنجان بیان کرد: سیستم روشنایی پارک‌ها به دلیل مصوبات ستاد کرونا جمع‌آوری شده بود که نصب و تامین مجدد آن در دست اقدام است.

وی افزود: برخی تاسیسات برقی پارک‌ها طی 2 سال گذشته معیوب شده و برخی نیز به دلایل مختلفی از بین رفته و شکسته شده‌اند که باید تعویض شوند که این کار در حال انجام است.

فیلو صریح کرد: سیستم روشنایی برخی پارک‌ها تامین شده و بقیه نیز در حال انجام است و این اتفاق در آینده نزدیک برای همه پارک‌های شهر زنجان جهت استفاده عموم مردم، خواهد افتاد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان در خصوص وسایل و تجهیزات بازی پارک‌ها که جمع‌آوری شده بودند، ابراز کرد: وسایل بازی نیز جمع‌آوری شده بود که آن‌ها نیز با در نظر گرفتن استانداردسازی و اخذ مجوز استاندارد و همچنین رفع استهلاک به مرور در دست نصب هستند.

سیستم روشنایی پارک خانواده زنجان علی‌رغم اظهارات سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تاکنون راه‌اندازی نشده و این پارک در عمل بعد از غروب آفتاب غیر قابل استفاده است.

*‌ پارک خانواده غرب زنجان فاقد امکانات حداقلی است

انسیه ابوبصیری، عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در اواسط اردیبهشت سال جاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: طی بازدیدی که از پارک خانواده غرب زنجان داشتیم، نواقص زیادی از جهت زیباسازی، امکانات رفاهی و تفریحی و فضای سبز دارد که باید تکمیل و تجهیز شود.(لینک خبر)

ابوبصیری گفت: پارک بانوان غرب شهر زنجان ابتدا با عنوان پارک بانوان احداث شده بود اما سپس کاربری آن تبدیل به پارک خانواده شد.

وی در خصوص علت این امر خاطرنشان کرد: حصارها و حفاظ‌هایی که باید در پارک غرب زنجان جهت تامین امنیت روحی و روانی و همچنین موازین شرعی و قانونی لحاظ می‌شد، مقدور نشد تا بانوان بتوانند از این پارک استفاده کنند.

ابوبصیری افزود: مجتمع‌های مسکونی مشرف به پارک بانوان غرب زنجان نیز دلیل بعدی بود که این قضیه، موضوع بهره‌برداری پارک توسط بانوان را ساقط کرد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: بنا به دلایل مذکور از پارک موجود در غرب زنجان به عنوان پارک خانواده استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که امکانات در آنجا تکمیل شود، افزود: فضای سبز پارک خانواده در خور شان اهالی آن مناطق نیست و پارک خانواده از هیچگونه امکانات تفریحی و رفاهی لازم برخوردار نیست که برای بهره‌مندی خانواده‌ها باید تامین تامین شود.

ابوبصیری با بیان اینکه پارک خانواده، نواقص خیلی زیادی دارد، تصریح کرد: هرگونه امکاناتی که بتواند خدماتی به شهروندان و خانواده‌ها ارائه دهد در آنجا وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه امکانات پارک خانواده، ضعیف است و حداقل‌ها هم موجود نیست، گفت: حتی فضای سبزی که از کاشت درختان، چمن و گل‌کاری ایجاد شده هم ضعیف است و به دنبال این هستیم که امکانات، فضای سبز و تجهیزات تفریحی و رفاهی لازم برای استفاده خانواده‌ها فراهم شود.

وی ابراز کرد: امیدواریم امکانات لازم برای پارک خانواده غرب زنجان تامین و تجهیز شود تا شرمنده خانواده‌ها نشویم.

*‌ نواقص و مشکلات پارک خانواده غرب زنجان به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود

غلامحسن احمدی، معاون خدمات شهری شهرداری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ در خصوص مشکلات مربوط به پارک خانواده گفت: رفع نواقص و مشکلات موجود در پارک‌های سطح شهر زنجان طبق برنامه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اولویت عمده و اصلی، پارک ملت است که زودتر از سایر پارک‌ها آغاز شده است، اظهار داشت: رفع مشکلات و نواقص پارک‌ها از جمله رنگ‌آمیزی، سرویس بهداشتی، نمازخانه، فضای سبز، علف‌های هرز، تامین روشنایی، تابلوهای ورود و خروج و هر موردی دیگری است که لازم باشد، انجام می‌شود.

احمدی با بیان اینکه مشکلات و نواقص مربوط به پارک خانواده نیز به قطع یقین در دستور کار شهرداری منطقه یک است، خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه یک زنجان، مشکلات پارک خانواده را رصد و پیگیری می‌کند ضمن اینکه در خصوص مشکل عدم روشنایی به دلیل پرداخت نشدن بهای برق نیز به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با تاکید بر اینکه پیگیری نواقصات پارک خانواده در برنامه قرار دارد، گفت: شهرداری زنجان 3 قرارگاه شامل خدمات شهری، عمرانی و فرهنگی دارد که جلسات ان به‌صورت منظم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بهسازی و رفع معایب و مشکلات پارک‌ها هر هفته در قرارگاه خدمات شهری مطرح می‌شود، افزود: فضای سبز و نگهدای پارک‌ها و رفع نواقص و مشکلات موجود در پارک‌ها اولویت اصلی قرارگاه خدمات شهری است.

احمدی تاکید کرد: مشکلات مربوط به پارک خانواده غرب زنجان حتما به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود تا شهروندان بتوانند از فضای سبز و امکانات آن استفاده کنند.// آ

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر